Rejsebetingelser for din skiferie

Rejsebetingelser Første skridt mod en vellykket skiferie til Alperne

Tilmelding

Tilmelding og køb af rejse kan foregå via telefon, brevdue eller onlinebestilling. Bestillingen er bindende for begge parter ved betaling af 1. rate. Ved bestilling mailes bekræftelse i form af et rejsebevis.

For at undgå misforståelser beder vi om at rejsebeviset gennemlæses og alle informationer, såsom afrejsedato, afrejse sted, indkvartering, pris med mere gennemgås så snart det er modtaget. Alle fejl skal omgående oplyses. Bemærk at det kun er skriftlige aftaler der er gældende.

Prisen

Rejseprisen indeholder alle i programmet skriftligt aftalte ydelser jf. rejsebeviset. Der tages forbehold for tastefejl.

Betaling

Betaling til Danski kan som udgangspunkt kun ske ved onlinebetaling. Se betalingsbetingelserne på Mit Danski. Betalingen er sket, når kunden har gennemført betalingen på hjemmesiden og modtaget en kvittering herpå. Ved kontant betaling tillægges et gebyr på kr. 350,- pr. betaling.

Ved bestilling af rejse skal der betales 1. rate samt eventuelt afbestillingsforsikring. 1. rate er på kr. 1.500,- og afbestillingsforsikringen udgør 6% af rejsens pris. 1. rate samt afbestillingsforsikring skal være Danski i hænde senest 3 dage efter bestillingsdagen. Restbeløbet skal - uopfordret - være Danski i hænde senest 42 dage før afrejse.

Bestilles rejsen med mindre en 42 dage til afrejse, skal hele rejsens pris være Danski i hænde 3 dage efter bestilling, rejsen skal altid være betalt inden afrejsedagen. Bestilles rejsen mindre end 10 dage før afrejse skal den betales samme dag. Ved betaling henvises til bookingnummeret.

Prisændringer

Danski forbeholder sig ret til at forhøje eller nedsætte priserne, såfremt der sker væsentlige ændringer i brændstofpriser, skatter, afgifter eller valutakurser. Prisen kan højst stige med 20% af rejseprisen. Hvis prisen stiger, bliver dette meddelt senest 20 dage før afrejse.

Forsikring

Danski tilbyder afbestillingsforsikring. Denne skal bestilles ved tilmelding og betales sammen med 1. rate.

Danski tilbyder rejseforsikring igennem Europæiske. Denne kan bestilles op til 7 dage før afrejse. Hvis en rejseforsikring bestilles gennem Danski er bookingnummeret på rejsebeviset det gældende referencenummer.

Ændringer

Ved ændring tidligere end 28 dage før afrejse opkræves et administrationsgebyr på kr. 100. Ændringer senere end 28 dage før afrejse betragtes som af- og nybestilling.

Danski gør opmærksom på, at ændringer af en allerede indgået aftale, kan medføre prisstigning for aftalens deltager.

Rabat

Børnerabatten er betinget af, at barnet er i følge med 2 fuldt betalende og overnatter på samme værelse som disse.

Transport

Bus

Ved rejse med bus er det ikke muligt at lave sædereservation. Rejser I flere sammen, vil I placeret sammen så vidt muligt.

Der er mulighed for at få følgende bagage i bussens bagagerum: En taske/kuffert, et par ski og en støvletaske pr. person. Øvrig bagage betragtes som håndbagage. Danski bærer på ingen måde ansvar for bagage, der eventuelt bortkommer.

Tiderne i køreplanen er vejledende og der tages forbehold for trafikale problemer og eventuelle ændringer, som vil blive meddelt kunden senest 48 timer før afrejsen.

Fly

Ved rejse med fly er det ikke muligt at lave sædereservation. Rejser I flere sammen, vil I placeret sammen så vidt muligt.

Der er mulighed for at få maksimalt 20 kg bagage + 5 kg håndbagage med flyet. På enkelte ruter er bagagen begrænset til 15 kg bagage +5 kg håndbagage. Se rejsebeviset for gældende bagagevægt.

Ski kan medbringes mod et gebyr på 399 kr. Husk at reservere plads til skiene ved bestilling af rejsen. Køb af skitransport inkluderer 1 par ski og 1 par støvler. På nogle flyvninger er der begrænset plads til ski, det er derfor en god idé at booke skitransport samtidig med bestilling af rejsen.

Tiderne er vejledende og der tages forbehold for eventuelle ændringer, som vil blive meddelt kunden senest 48 timer før afrejsen.

Kunden er selv ansvarlig for at tjekke ind på ud- og hjemrejsen.

Aflysning af rejsen

I tilfælde af at en rejse ikke opnår følgende minimum antal rejsende, har Danski ret til at aflyse rejsen med 20 dages varsel inden afrejse:

  • 30 rejsende på en busrejse
  • 80 rejsende på en flyrejse

Rejser uden transport

Ved rejse uden transport bærer Danski på ingen måde ansvaret for transporten. Danski hjælper gerne med kørselsvejledning.

Indkvartering

Ved såvel lejlighed som på hotel er indkvarteringen til rådighed på ankomst dagen fra cirka klokken 16.30. Ved halvpension er den første spisning om aftenen på ankomstdagen. Ved kvartpension er den første spisning om morgenen dagen efter ankomst. Ved halvpension og kvartpension er den sidste spisning om morgenen på dagen for afrejse.

På afrejsedagen skal indkvartering forlades om formiddagen. Nøjagtigt tidpunkt vil blive oplyst på destinationen dagen før afrejse.

Kategorisering

Når du skal på skiferie, er det vigtigt, at du vælger en kategorisering, der passer til dine forventninger til indkvarteringen. Vores kategoriseringer af hoteller, morgenmadspensioner og lejligheder går fra 1-5 stjerner, hvor 5 er det højeste. Vi giver også halve point, når en indkvartering ligger sig mellem to kategorier.

Det skal pointeres, at kategoriseringen er Danskis egen kategorisering, og den kan være forskellig fra destination til destination. Det betyder, at vi sammenligner standarden indenfor samme skiområde, og kategoriseringen kan ikke sammenlignes med internationale stjernesystemer.

Vi kategoriserer vores indkvartering ud fra flere kriterier, som omfatter de faciliteter, I finder på stedet, afstande til liften, pisten og centrum, værelsets/lejlighedens standard og indkvarteringens generelle service.

Hotel og morgenmadspension

  • 5 stjerner: Luksuspræget hotel/pension med de bedste faciliteter og meget højt serviceniveau.
  • 4 stjerner: Hotel/pension af høj standard med god komfort og service. 
  • 3 stjerner: Hotel/pension af en god standard, hvor du finder en behagelig komfort og service. 
  • 2 stjerner: Hotel/pension af mellemklasse standard med mere beskeden service og forplejning.
  • 1 stjerne: Hotel/pension af enkel standard, for dig der ønsker at bruge feriepengene på andet end indkvarteringens komfort.

Lejlighedskomplekser

  • 5 stjerner: Luksuspræget lejlighedskompleks med de bedste faciliteter og topudstyrede lejligheder. 
  • 4 stjerner: Lejlighedskompleks af høj standard med god komfort og veludstyrede lejligheder.
  • 3 stjerner: Lejlighedskompleks af en god standard, hvor du finder en behagelig komfort og fine lejligheder.
  • 2 stjerner: Lejlighedskompleks af mellemklasse standard med mere beskeden service, komfort og mindre udstyrede lejligheder.
  • 1 stjerne: Lejligheder af meget enkel standard for dig, der ønsker at bruge feriepengene på andet end indkvarteringens komfort.

Rejsedeltagerens forpligtigelser

Deltagere på Danskis rejser skal have gyldigt pas. Deltagere skal møde rettidigt på aftalte afrejsested, samt hjemrejsested. Deltagere skal overholde regler fremsat af Danski samt Danskis transportoperatører. Deltagere er erstatningsansvarlige for forvoldte skader. 

Grupperejser

Bestilleren af en grupperejse bliver af Danski betragtet som rejseleder for denne gruppe. Rejselederen har ansvaret for at alle gruppens deltagere bliver gjort bekendt med de konkrete detaljer vedrørende rejsen og dens afvikling.

Hvis personer under 18 år deltager i en grupperejse, påkræver Danski sig ret til at indhente en gyldig underskrift/samtykkeerklæring fra deltagerens forældre eller værge.

Gæster under 18 år

Gæster, der rejser med Danski, og er under 18 år, skal følge destinationslandets gældende regler for unge under 18 år.

Personer under 18 år som rejser uden forældre eller værge skal meddele dette ved bestilling af rejsen, samt indsende en gyldig underskift/samtykkeerklæring fra deltagerens forældre eller værge.

  • I Østrig skal man være 18 år for at komme ind på diskotekerne og 18 år for at købe alkohol.
  • I Frankrig skal man være 18 år for at komme ind på diskotekerne og 18 år for at købe alkohol.
  • I Italien skal man være 18 år for at komme ind på diskotekerne og 16 år for at købe alkohol.

Arrangementer

Deltagelse i arrangementer sker altid på den rejsendes eget ansvar.

Danski påberåber sig retten til at aflyse et arrangement ved for få tilmeldte, sygdom, dårligt vejrlig og lignede, samt hvis vores samarbejdspartnere vurderer at der er en risiko forbundet ved at gennemføre arrangementet.

Afbestilling

Fortryder kunden sin bestilling, skal dette meddeles Danski senest 48 timer efter betaling af 1. rate. Hvis 1. rate ikke er betalt senest 3 dage efter bestilling, betragter Danski aftalen som ikke indgået.

Følgende afbestillingsregler er gældende:

Du kan frit afbestille, og få depositium tilbage, hvis det blot er inden den 1. oktober 2018. Ved skirejser med afrejse liggende udenfor denne periode gælder nedenstående afbestillingsregler.

Hvis det bliver nødvendigt at aflyse rejsen skal Danski kontaktes pr. telefon. Herefter skal vi have et skriftligt afbud eller afbud på mail til mail@danski.dk senest 48 timer efter dit telefoniske afbud - dog altid inden rejsens påbegyndelse.

Ved afbestilling af rejsen gælder følgende regler og frister:

  • Afbestilles rejsen mere end 42 dage før afrejse, mistes depositum.
  • Afbestilles rejsen mellem 14 og 41 dage før afrejse, mistes depositum + 50% af rejsens totale pris.
  • Afbestilles rejsen mindre end 14 dage før afrejse mistes hele prisen
  • Ved afbestilling af en pakkerejse indeholdende liftkort, skileje og skiskole indgår værdien af liftkortet, skileje og skiskolen i pakkerejsen, og kan ikke refunderes separat. 

Forsinkelser

Hos Danski gør vi i samarbejde med vores fly/bus selskaber naturligvis alt for at forhindre forsinkelser, alligevel kan forsinkelser opstå grundet forskellige faktorer: Vejrforhold, tekniske problemer med mere.

Vær altid opmærksom på at have sat rigeligt med tid af til at komme frem til afrejsestedet da forsinkelser kan opstå.

Danski og vores samarbejdspartnere er ikke ansvarlige for missede udrejser som følge af forsinkelser. Der er ligeledes heller ingen erstatning i sådanne tilfælde.

Reklamationer

Konstateres der fejl eller mangler ved rejsen, skal dette meddeles Danski hurtigst muligt. Henvendelse omkring fejl og mangler skal ske til guiden på destinationen eller på 86 800 600. Ifølge lovgivningen omkring pakkerejser skal Danski have mulighed for at udbedre fejlen. Hvis vi derfor ikke kontaktes hurtigst muligt efter, at fejlen eller manglen er blevet opdaget, kan man ikke være sikret en eventuel kompensation. 

Hvis fejlen kan udbedres under rejsen varetages dette af rejselederen, hvis ikke rejselederens løsningsforslag godtages, skal der tages skriftligt kontakt til Danski ved hjemkomst. 

Omtale af fejl og mangler i Danski spørgeskemaer, betragtes ikke som en officiel klage.

Kan eventuelle reklamationer ikke løses i mindelighed, kan kunden klage til Pakke-rejseankenævnet, Røjelskær 11, 3. sal, 2840 Holte.

Flyselskabers ansvar

Transport med fly er undergivet bestemmelserne i Warszawa-konventionen af 1929 med senere ændringer og tilføjelser. Ved passagerbefordring, udført af dansk luftfartsselskab, er ansvaret for personskade begrænset til den i luftfartsloven fastsatte ansvarsgrænse. Denne udgør for tiden ca. kr. 800.000 pr. passager og ca. kr. 150 pr. kg indskrevet rejsegods.

Ved mistet eller beskadiget bagage under flytransportet, skal der straks reklameres over for luftfartsselskabets repræsentant. Reklamationer skal afgives skriftligt og inden 7 dage fra modtagelsen af beskadiget rejsegods. Ved bortkomst eller forsinkelse gælder 21 dage.

Danskis ansvar

Danski kan ikke gøres ansvarlig for uudnyttede ferieaktiviteter herunder forudbestilt liftkort, tabt arbejdsfortjeneste, udgifter til transport fra lufthavn etc., som skyldes forsinkelser grundet force majeure, vejrlige eller andre omstændigheder, som ligger uden for vores kontrol.

Danski kan ikke gøres ansvarlig for bagage eller effekter, der bortkommer under transporten eller rejsen i øvrigt, end ikke hvis disse opbevares i et af Danski anvist og aflåst lokale. Ved skader på rejsegods, som direkte skyldes forsømmelse fra vore ansatte transportørers side, skal henvendelse rettes til eget forsikringsselskab.

Danski er ansvarlig og har erstatningspligt efter branchens regler og normer. Specialaftaler, der ikke er anført på rejsebeviset, er bureauet uvedkommende. Danski forsøger så vidt muligt at efterkomme ønsker oplyst ved bestilling af rejsen, eksempelvis beliggenhed af lejlighed, særlig placering i bus mv., men Danski kan ikke garantere dette og kan ikke gøres erstatningsansvarlig, såfremt det ikke kan efterkommes.

Danski kan ikke gøres ansvarlig for lukning af skiområdet eller dele heraf som følge af for lidt eller for meget sne, lavinefare, blæst eller lignende.

Glemte sager fremsendes mod et gebyr på kr. 250,-
Al færdsel i skiområdet sker på eget ansvar.
Danski er registreret ved CVR-nummer: 28865198
Danski er medlem af Rejsegarantifonden nr. 1712 og forsikret i henhold til pakkerejseloven med udvidet ansvarsforsikring.