Beskadiget eller forsinket bagage
Hvis du er så uheldig, at din bagage er beskadiget eller ikke dukker op ved ankomsten til lufthavnen, destination eller ved hjemkomsten, skal du anmelde det til flyselskabet med det samme.
Herefter udfyldes en PIR (Property Irregularity Report), som bruges i forbindelse med en eventuel international eftersøgning af bagagen, eller som dokumentation for skadens omfang i forbindelse med en forsikringssag. Vær opmærksom på, at det er dit ansvar, at denne rapport bliver lavet.
Har du ikke købt en rejseforsikring, henviser vi til din indboforsikring. Det er også muligt at rette erstatningskrav direkte til det pågældende flyselskabs kundeservice.
Flyforsinkelse
Forsinkelser kan ske og kan skyldes tekniske fejl, vejrforhold eller overbelastning af lufttrafikken. Eventuelle tilslutningsfly er på eget ansvar.
I tilfælde af forsinkelser skal du følge den information, som du får af flyselskabet eller flyselskabets repræsentant. Danski har ingen repræsentanter i de danske/svenske/norske lufthavne.
Du står selv som rejsende for udgifter til taxi, hvis du kommer for sent til fly-, tog- eller busforbindelser, medmindre forsinkelsen skyldes en fejl, som Danski har ansvaret for i følge rejsebetingelserne.