Tryg skiferie

Alle skal være trygge Skiferie eller pengene tilbage

Det bedste udgangspunkt for dig, når turen går til udlandet, er at du køber en pakkerejse!

Det allerbedste og vigtigste ved det hele er, at du ved køb af en pakkerejse hos et rejseselskab, der er medlem af den danske organisation Rejsegarantifonden er sikret bedre end de fleste. Du får ikke et bedre udgangspunkt!

Skiferie eller pengene tilbage

Grundlæggende er der to mulige scenarier: Enten kommer du afsted på ski, eller også får du pengene retur. (Medmindre, du selv vælger at aflyse din rejse, naturligvis).

Rejsevejledninger og din pakkerejses sikkerhed

Vi krydser ski og stave for, at vi alle kan rejse trygt til Alperne næste vinter. Men én ting er sikkert! Enten kommer du på skiferie, eller også får du pengene retur. Dette er gældende uanset hvilken rejsevejledning, der er på din destination på bestillingstidspunktet. Hvis Udenrigsministeriet fraråder alle ikke-nødvendige rejser til din destination, og det fortsat er sådan 14 dage før afrejse, får du det fulde beløb tilbage eller mulighed for at flytte din skirejse. Det samme gælder hvis det sker indenfor 14 dage før afrejse.

Pakkerejser og rejsegarantifonden

Danski har altid været medlem af den danske ordning, Rejsegarantifonden, der dækker tab og udgifter såsom godtgørelse og hjemrejse, hvis kunder har købt en rejse hos en dansk rejsearrangør, der går konkurs. Dækningsordningen er kun gældende for pakkerejser.

Denne ordning dækker kun pakkerejser, der i sin definition består af minimum to af disse fire rejseydelser: transport, indkvartering, turistmæssig ydelse (f.eks. liftkort, skileje) og leje af bil. Hvis man selv stykker sin rejse sammen, og på egen hånd køber hotellet, transporten, skilejen, liftkortet osv., så er der ingen dækning.

Hele rejsepakken samlet ét sted

Det smarte for dig som kunde hos Danski er, at du ikke, hvis uheldet er ude, skal bøvle med at kommunikere med luftfartsselskaber, skiudlejningsbureauer, hoteller, restauranter, busselskaber, liftkort-salgssteder og så videre.

Du har købt din pakkerejse ét sted, nemlig hos Danski, så din forretning er mellem Danski og dig. Ikke andet. Det er så vores “hovedpine” at rede trådene ud med vores underleverandører. Det er os som dit rejsebureau, der har ansvaret og står for din rejsegaranti.